Facts about woman

ASSALAMUALAIKUM



Praise to Allah, finally we meet in this new post. So, actually today i wanna share some information that i just got yesterday sent by my mom.Very useful but for women only, sorry. Ops, but it doesn't mean that the men doesn't need to read or tell or share or etc about this, okay? So, let's get started.

56 wanita meninggal dunia kerana menggunakan satu pad tunggal satu hari. Memakai pad sepanjang hari adalah tak selamat kerana bahan kimia yang digunakan dalam tuala Ultra yang menukarkan cecair ke gel.Ia menyebabkan kanser di dalam pundi kencing dan rahim. Jika masa penggunaan berpanjangan darah menjadi hijau dan kulat yang terbentuk masuk ke dalam rahim dan badan. Oleh itu sila menggunakan pad yang diperbuat daripada kapas dan jika anda menggunakan pad yang diperbuat daripada ultra, tolong tukar dalam tempoh 5 jam, sekali. Tolong tidak berasa malu untuk menghantar mesej ini kepada wanita dan lelaki juga supaya mereka boleh berkongsi dengan isteri dan rakan-rakan mereka, yang disayangi.
AIIMS Kick-off"kanser payudara" Cuci bra setiap hari.Elakkan memakai bra berwarna hitam pada musim panas. JAngan memakai bra semasa tidur. Jangan memakai coli berayar sangat kerap. Sentiasa tutup dada sepenuhnya dengan tudung atau selendang anda apabila anda erada di bawah pancaran sinaran matahari.
Sila menggunakan deodorant bukan perspirant. Ini adalah satu mesej perkhidmata awam dari Hospital Kanser Tata. Hantar kepada semua anita yang anda sayangi. Kesedaran adalah penting. Sekadar peringatan.. Tak kira lelaki atau perempuan, sebarkan untuk pengetahuan bersama.

So, these are what i want to share with you guys today. Hopefully, each of us ada kesedaran tentang ni. Maybe ada yang dah tahu, and maybe belum. Konklusinya, ana cuma nak share something yang ramai orang tak tahu. And why don't you just care of others health and spread this to the world. Surelymyou will get benefit that you don't expect from what you do. Wallahua'lam. Thanks for reading. Barakallah! Assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

Apa perlu buat bila rasa down?

Everything starts with bismillah

buat cinta yang sentiasa aku dambakan