Tutorial : How to apply blogskin to blogger

ASSALAMUALAIKUM

Hello readers,
Hai, nampaknya dah lama Aisyah tak update blog. But today Aisyah nak buat MY FIRST TUTORIAL sebab member yang request benda ni. I think the simplest tuto ever! Let's get started ! 
 
Firstly, sign in blogger lah kan ? Sebelum buat apa2, korang kena lah revert to classic template dulu. Macam mana ? Tekan butang blogger di atas, lepastu pergi ke TEMPLATE , blogger interface yang baru ni nampak crowded kan ? Template terletak di sebelah kiri . Dah jumpa ? Tekan okay :)  Dah tekan , korang akan nampak macam dalam gambar di bawah ni. (pastikan tekan yang Aisyah kotakkan tu) 
 
Dah ? Okay good (y). Dah tekan mesti jumpa gambar di bawah ni kan ? Okay, jangan buat apa-apa dulu.


Kita terus pergi ke BLOGSKIN yang kita nak tuju dari awal tadi . Okay, pilihlah mana-mana skin yang korang suka.. Dah jumpa skin idaman kalbu, scroll bawah sikit. Nanti akan jumpa button BLOGGER MAIN macam dalam gambar di bawah ni :
 

Dah tekan, akan keluar satu window macam bawah ni :




Bila dah open , akan keluar notepad kan ? Okay copy semua benda coding tu. Okay dah ? Goodjob dear! Haha Now, pergi balik ke Template korang tadi , delete semua coding yang ada dan paste je. Done ! Semoga berjaya :)


p/s : Bila dah pakai blogskin, kena pandai main dengan coding supaya anda tak gelabah. Banyyakkan search for tutorial fo blogskin . Terima kasih





 

Comments

Popular posts from this blog

Apa perlu buat bila rasa down?

Everything starts with bismillah

buat cinta yang sentiasa aku dambakan